از Power Bi  استفاده نکنید.!!!

  • اگر مخاطبتون رو مشخص نکردید: در ابتدا بایستی بدونید که این گزارش برای چه کسی یا چه افرادی در چه مقام و پستی از سازمان ارائه میشه و یا شاید قراره که گزارشی برای عموم باشه. در هر صورت بایتسی مخاطب رو شناسایی کنید و بفهمید که در جستجوی چه اطلاعاتی هستند.
  • اگر آشنایی به مفاهیم Data Wearehouse ندارید: بسیاری از گزارشات در Power Bi زمانی اثربخش هستند که بتوان یک ارتباط معنادار بین رویدادهای مختلف در ابعاد متفاوت ایجاد کرد. مثلا فرض کنید قصد دارید فروش یک سازمان رو در کنار تارگت یا بودجه در بعد زمان و مکان به کاربر ارائه دهید، طوریکه اگر کاربر یک ماه از سال رو انتخاب کرد بتواند فروش آن ماه را در کنار تارگتش مقایسه نماید. این امکان با متدهای DW امکان پذیر خواهد بود.
  • اگر آشنا به دیتا مدل نیستید: جداول در پاور بی آی میتوانند به وسیله ستونهای مشترک به یکدیگر مرتبط شوند و گزارشات جامعتری به ما ارائه نمایند. بعد از ورود جداول به پاور بی آی مهمترین کار، ساخت دیتا مدل و ارتباط بین جداول برای رسیدن به دیتاهای مورد نظر کاربر می باشد.
  • اگر به محیط Power Query و زبان M آشنایی ندارید: زمانیکه دیتاها وارد Power Bi شدند، شما نیاز دارید دیتاهای اولیه را تغییر دهید، مرتب کنید، شاید یک جدول را به جدول دیگر وصل کنید و بسیاری موارد دیگر که به شما این امکان را می دهد تا دیتاهای مناسبی برای ساخت گزارش بدست آورید. محیطی که به شما این امکان را میدهد، Power Query  و زبان مورد استفاده آن M ، می باشد. مروری در این محیط و آشنایی با ابزارهای داخل آن و همچنین دستورات فوق العاده قدرتمند زبان M  در آماده سازی دیتاها، این امکان رو برای شما فراهم خواهد کرد. Power Query بهترین دوست شما در Power Bi  و حتی اکسل است، بسیار در به این محیط سر بزنید.
  • اگر به زبان DAX تسلط نسبی ندارید: بدون زبان DAX فقط قادر به ساخت چند تا ویژوال ساده خواهید بود و از ارائه محاسبات تحلیلی و تاثیرگذار عاجز خواهید شد. مخاطبان به اطلاعات ساده موضوع گزارش واقف هستند و این محاسبات پیچیده، گزارش شما رو برای تصمیم گیری، اعتبار می دهد. 
  • اگر با اصول اولیه طراحی آشنا نیستید: نتیجه یک تحقیق یا گزارش خوب زمانی حاصل میشه که مخاطب با شکل و شمایل آن ارتباط برقرار کند. برای تحقق این موضوع نیاز هست که بدونید چطور از ترکیب رنگها، طیف رنگها، اندازه فونت نوشته ها و اعداد، حاشیه (Border) ویژوال ها، قالب گزارش و ... استفاده کنید. دانستن اصول اولیه در طراحی این امکان رو دراختیار شما قرار میدهد.
  • اگر از کاربرد ویژوال ها و نمودار آگاهی ندارید: ویژوالها و نمودارها موارد استفاده خود را دارند و انتخاب درست آن ها در انتقال صحیح اطلاعات بسیار حیاتی هستند. یادگیری کاربردهای ویژوال ها از مهمترین دانش ها در ساخت گزارش است. حتما در این خصوص به مقالات موجود در سایت مراجعه کنید.
  • اگر با داستان پردازی با داده آشنایی ندارید: شما به عنوان یک ارائه دهنده گزارش بایستی بتوانید برای گزارش خود یک داستان طراحی کنید و اطلاعات را بر اساس طرح داستان، ارائه دهید تا مخاطب را درگیر اطلاعات پراکنده و از هم گسیخته نکنید. قانون 90، 90 در فروش میگه مشتری شما در 90 ثانیه اول مذاکره، 90% در خصوص محصول شما تصمیم گیری میکنه. شما 90 ثانیه فرصت دارید که بهترین توصیفات گزارشتون رو به مخاطبتون تعریف کنید. بهتره تو این فاصله یه داستان کلی از گزارش رو ارائه بدید و بعد برید سراغ جزئیات. برای طرح داستان درست، بایستی بدانید که مخاطب به دنبال چه مطلبی است و از پرداخت به حاشیه مثل اینکه دیتاها چطور جمع آوری شده اند یا اینکه مسیر تهیه گزارش چطور بوده است و بسیاری موارد خسته کننده دیگر پرهیز کنید و داستان را از بالا به پایین یا بالعکس شروع کنید. به عنوان مثال از یک نمودار یا یک عدد کلی مثل کل درآمد شروع کرده و در قدم های بعد به توضیح اینکه این اندازه درابعاد مختلف مثلا در گذر زمان چه روندی داشته و یا در مکان های مختلف چه اتفاقاتی را رقم زده پرداخت و با ارائه چند شاخص کلیدی و نرخ رشد در مقایسه با گذشته، مخاطب را با داستان پردازی خود به سمت هدف نهایی گزارش سوق داد. برای تسلط به این مبحث می توانید کتاب داستان پردازی با داده را مطالعه کنید.