-
خانه
-
بایگانی نوشتهها
بایگانی نوشتهها
راهنمای «معیارهای تجربه کارکنان» یک ابزار جامع برای ارزیابی چرخه زندگی کارکنان در هشت مرحله کلیدی است: استخدام، جامعهپذیری، توسعه، عملکرد، تعلق، شناختی، حرفهای سازی، بهزیستی و خروج. این مراحل با نقاط تماس کلیدی در مسیر کاری کارکنان همسو هستند و به متخصصان منابع انسانی و سازمانها کمک میکنند تا استراتژیهای کارکنان خود را پایش نموده و بهبود بخشند. هر معیار بر اساس تأثیر و سهولت اندازهگیری در سه دسته اولویت بالا، اولویت متوسط یا اولویت پایین طبقهبندی شده است. همچنین، معیارها بر اساس سهولت پیگیری به صورت رنگی مشخص شدهاند: سبز برای معیارهای آسان، آبی برای معیارهای با دشواری متوسط و صورتی برای معیارهای دشوار جهت پایش. این روش، یک متدولوژی ساختاریافته برای ارزیابی و بهبود تجربه کارکنان فراهم میکند.
در آموزش قبلی در سایت آکادمی علوم داده ایران، به برخی توابع متنی در SQL پرداخته شد. در این مقاله برخی دیگر از این توابع که برای فرایند پاکسازی داده و ETL بسیار کاربردی هستند؛ بررسی شده است.
داشبوردهای تجزیه و تحلیل آموزش، به مدیران این امکان را میدهند که به صورت لحظهای و بصری عملکرد برنامههای آموزشی را رصد کنند، روندهای یادگیری را شناسایی کنند و بازخوردهای اساسی را از سراسر سازمان جمعآوری نمایند. این ابزارهای تحلیلی نه تنها به بهینهسازی فرآیندهای آموزشی و هزینهها کمک میکنند، بلکه از طریق تجزیه و تحلیل دقیق دادهها، امکان شناسایی نقاط قوت و ضعف در مهارتهای کارکنان را فراهم میآورند.
در زبان SQL توابع زیادی پیش فرض زیادی وجود دارد. برخی از این توابع اعمالی را بر روی داده های متنی یا Text انجام می دهند. دانستن این توابع کمک زیادی به پاکسازی داده ها و فرایند ETL می کند؛ و برای افرادی که در حوزه دیتابیس و هوش تجاری فعالیت دارند؛ بسیارضروری است. در این مقاله به برخی از توابع متنی در SQL می پردازیم.